piątek, 20 maja 2011

Elastyczność...

Dobrze gdy jest w organiźmie jeden organ, który musi być sztywny.
Nie może to być niestety mózg, on musi być elastyczny i gibki...
   
autor nieznany
Zacznijmy od materiału audio: (całość znajdziecie TUTAJ)
Codziennie jesteśmy zmuszeni podejmować wiele decyzji. Jeśli coś wydaje się lepsze, mądrzejsze, korzystniejsze - wybieramy to. Tylko skąd wiemy, że to co robimy jest dla nas najlepsze? Jak to poznać? Jak się nie ograniczać tylko do znanych nam zachowań? Musimy być elastyczni.
Nie zakładaj, że rozwiązanie jakie stosujesz jest najlepsze. Pamiętaj, że zawsze można znaleźć szybsze, łatwiejsze, przyjemniejsze i tańsze sposoby na to co właśnie robisz. Bądź elastyczny. Gdy coś nie działa - spróbuj czegoś innego.
W dzisiejszym świecie zmiany następują bardzo szybko. Aby nie "wyginąć" społecznie jak dinozaury, powinniśmy stale analizować naszą obecną sytuację i w miarę potrzeb dokonywać zmian.

A oto historia pt. Kto zabrał mój ser.
Bardzo pouczająca i metaforyczna bajka ilustrująca to o czym jest dziś mowa:

W ostatniej chwili przypomniał mi się pasjonujący wywód Briana Tracy dotyczący ELASTYCZNOŚCI.
Zamieszczam go poniżej:

4 zdania, które pomogą Ci odnaleźć się w nowej rzeczywistości - wg. Briana Tracy:
  1. POPEŁNIŁEM BŁĄD - Jeżeli to się zdarzy, musisz się przyznać. Dla większości ludzi te dwa wyrazy są wprost nie do wymówienia. Nie bój się i w imię reszty twojego życia przyznaj się do każdej pomyłki! Nie wolno ci niczego pominąć. 
  2. NIE MAIŁEM RACJI -  Jeżeli coś wydawało ci się dobrym pomysłem, a w rzeczywistości nie miałeś racji, naucz się mówić; "myliłem się". 
  3. ZMIENIŁEM ZDANIE - Jeżeli przemyślałeś i masz nowe spojrzenie, i zmieniłeś zdanie, to nie bój się do tego przyznać. Być może usłyszysz: "Ale czyż nie mówił pan wcześniej...? "Tak, ale zmieniłem zdanie." Masz przecież pełne prawo zmienić zdanie. 
  4. NIE WIEM - Jeżeli słyszysz: "Co słychać w tej lub innej sprawie?" , a nie wiesz to powiedz: "Nie wiem. Jeżeli to ważne, mogę się dowiedzieć." Nie obawiaj się wyznać, że czegoś nie wiesz.
Na koniec coś w temacie, ale z "przymrużeniem oka"

Brak komentarzy: