środa, 10 czerwca 2009

Pomyśl dwa razy, ponieważ...


...to jest dla Ciebie i dla mnie kolejny dzień w Raju.
Może brzmi to niedorzecznie, ale przeczytaj najpierw poniższą historię.

Jakiś czas temu pracowałem w dużym przedsiębiorstwie na Wyspach Brytyjskich. Często zdarzało się, że zaczynałem pracę o 6.00. Żeby zdążyć musiałem wstać o godzinie 5.00!!!, co było dla mnie koszmarem, a budzik - wrogiem publicznym nr 1.

Każdego ranka nie było chyba człowieka o bardziej ponurej minie niż moja. DO CZASU!
Któregoś razu znudzony i zły na swój los podszedłem do najsympatyczniejszego Anglika jakiego znam i zacząłem mu przynudzać, narzekając na wszystko. Rysiek cierpliwie słuchał moich narzekań. Na koniec zrobiło mi się trochę głupio, więc zwyczajowo zapytałem:
  • Rysiu, a co u Ciebie? Jak się masz?
Na co Richard odpowiedział krótko:
  • Another day in paradise (Kolejny dzień w raju).
To jedno, krótkie zdanie wstrząsnęło mną do tego stopnia, że od tamtej pory zmieniłem swoje podejście i nastrój o 180 stopni (jak sami widzicie czasem impulsem do zmiany może być jedno zdanie)!

O co chodzi?
Otóż chodzi o to, że oto my zdrowi (lub nieco mniej, ale zawsze) posiadający obie ręce i nogi oraz najpotężniejsze narzędzie - umysł, użalamy się nad sobą, narzekamy na wszystko, a obok nas żyją przecież ludzie, którzy mają 100 razy gorzej niż my, a mimo to potrafią cieszyć się życiem!!!!

Zrobiło mi się wtedy tak głupio, tym bardziej, że Rysiek był naprawdę schorowanym człowiekiem, że postanowiłem zrobić coś ze swoją postawą. To jedno zdanie było jak strzał w twarz - tak na otrzeźwienie, żebym więcej nie plótł głupstw i zaczął cieszyć się życiem i tym co mam. Do końca życia będę pamiętał tę sytuację i to jedno zdanie.

Czy pamiętasz z filmu THE SECRET historię o kamyku wdzięczności - jeśli nie to koniecznie obejrzyj THE SECRET jeszcze raz. Z resztą w tym filmie sporo jest motywów o których teraz piszę - przypomnij sobie np. historię CZŁOWIEKA CUD ("The Miracle Man").
Wdzięczność, to naprawdę potężna siła. Od dziś postanów sobie, że będziesz szukać pozytywów - we wszystkim!


P.S. Impulsem do napisania tego posta była piosenka, którą usłyszałem dziś rano w radiu. Być może domyślasz się o jaki utwór chodzi... znajdziesz go >>>TUTAJ<<< z tłumaczeniem na polski.

Brak komentarzy: