niedziela, 6 czerwca 2010

Pragnienie

Czy zdarza Ci się czasem marzyć o czymś, czegoś pragnąć?
Jak bardzo?
Czy to uczucie jest prawie tak mocne, jak wtedy gdy chce Ci się pić?
Czy Twoje pragnienie czegoś nie daje Ci w nocy zasnąć?
A może przejawiasz postawę: "Jak będzie, to będzie, a jak nie to też się nic nie stanie". Jak to jest, a jak to powinno być?

Przeszło miesiąc temu znajomy opowiedział bardzo inspirującą przypowieść. Nie miałem okazji zapytać o tytuł lub autora tej historii, więc rozpocząłem poszukiwania na własną rękę. Z mniejszym lub większym zapałem przeszukiwałem literaturę motywacyjną, kiedy po miesiącu okazało się, że była to parafraza opowiadania pt. Przetrwanie, autorstwa Anthonego De Mello.

PRZETRWANIE

Uczeń codziennie zadawał wciąż to samo pytanie:
- Jak mogę znaleźć Boga?

I codziennie otrzymywał wciąż tę samą tajemniczą odpowiedź:
- Poprzez pragnienie.

- Ależ, czy nie pragnę Boga z całego mego serca? Dlaczego więc dotychczas Go nie znalazłem?

Pewnego dnia Mistrz kąpał się ze swoimi uczniami w rzece. Chwycił go za głowę, i tak długo trzymał pod wodą, że w końcu biedak zaczął szamotać się rozpaczliwie, by się uwolnić.

Następnego dnia Mistrz sam zaczął rozmowę.
- Dlaczego tak się rzucałeś, kiedy trzymałem cię pod wodą?

- Dlatego, że rozpaczliwie szukałem powietrza.

- Kiedy otrzymasz łaskę szukania Boga tak jak wczoraj szukałeś powietrza - będzie to znak, że Go znalazłeś.

P.S. Czy już wiesz, jak bardzo powinieneś czegoś pragnąć, aby się spełniło???

Brak komentarzy: