poniedziałek, 24 listopada 2008

Jak odnaleźć swoje przekonania?


Pamiętacie post z 30 października pt.” FEEL GOOD – potęga emocji”??? W "post scriptum" obiecałem, że nawiążę do książek Joe Vitale i kontynuował będę wątek. Zgodnie z obietnicą powracamy „na szlak” naszej drogi wraz z „Mr. Fire”.

Dziś polecam waszej uwadze ”Moc przyciągania…5 prostych kroków do zdobycia bogactwa (lub czegokolwiek innego)” autorstwa właśnie Joe Vitale, a tematem, na którym chciałbym się teraz skupić są nasze przekonania.

fot. "Zawsze mam pecha" - przekonanie


Na początku, bardzo ważna sprawa - przekonanie o istnieniu jakiejś rzeczy NIE JEST równoznaczne z jej istnieniem!
Dla przykładu, czapka to nie jest przekonanie – to fakt.
Ale stwierdzenie, że ta czapka Ci pasuje lub nie, to przekonanie.
Vitale przytacza słowa Mandy Evans, autorki książek na temat samodzielnego rozwiązywania życiowych problemów. Evans potwierdza, że to nasza percepcja wydarzeń wpływa na to, jak się czujemy.
„To, co Ci się przydarzyło w życiu, to jedno, a to, co twoim zdaniem te wydarzenia oznaczały, to drugie” – wspominałem już o tym.

„Zmień swoje wnioski lub przekonania co do wydarzeń, które miały miejsce w twojej przeszłości, a będziesz mógł/mogła zmienić sposób, w jaki dzisiaj przeżywasz swoje życie. Niektóre przekonania naprawdę mogą podcinać nam skrzydła.”


W swojej książce Traveling Free, Mandy proponuje listę „20 najważniejszych przekonań szkodliwych dla nas samych”. Zaleca, aby przy przeglądaniu każdego przekonania zadać sobie pytanie: „Czy ja w nie wierzę? Jeśli tak, zadaj sobie pytanie, dlaczego w nie wierzysz. Delikatnie badaj powody akceptacji każdego ograniczającego przekonania.”

Oto 10 z przedstawionych przez nią 20 ograniczających przekonań:

  1. Nie jestem wystarczająco dobry/dobra, by być kochanym/kochaną.
  2. Niezależnie od tego co robię, powinienem/powinnam robić coś innego.
  3. Jeśli do tej pory się to nie zdarzyło, nigdy się nie zdarzy.
  4. Gdybyś wiedział/a, jaki naprawdę jestem, nie chciał/a byś mnie.
  5. Nie wiem czego chcę.
  6. Denerwuję ludzi.
  7. Seks jest brudny i wstrętny; zachowaj go dla tego, kogo kochasz.
  8. Lepiej przestań chcieć; jeśli rozbudzisz w sobie nadzieję będziesz cierpiał/a.
  9. Jeśli poniosę porażkę, powinienem przez długi czas czuć się źle i naprawdę bać się kolejnej próby.
  10. Do tej pory już powinno mi się to udać.
...wszystko to przekonania - WALCZ Z NIMI!


Dopóki nie uczynisz nieświadomego, świadomym, będzie ono kierowało Twoim życiem, a Ty będziesz nazywał to przeznaczeniem.
Joe Vitale, Moc przyciągania


P.S. Jestem tzw. orędownikiem marki, jeśli chodzi o Joe Vitale
- jego książki za każdym razem, gdy po nie sięgam, powodują moje wspaniałe samopoczucie - POLECAM!!!

Brak komentarzy: